Nasveti za zimsko vožnjo
na kaj morate biti posebno pozorni v zimskem času?
Lučke, darila, medenjaki. Da, praznični mesec nas je že stisnil v svojem objem. Poleg treh dobrih mož, pa decembra naokrog pride tudi babica zima, in z njo, poledica, sneg in veliko vlage.
Varnost vožnje je odvisna od treh glavnih faktorjev: stanja vozila, človeškega faktorja in okolja. Nekateri bi dodali še četrtega: višja sila. Na okolje in višjo silo kot voznik ne moremo vplivati, zato posebno pozornost namenimo vozilu in našim dejanjem. V kolikor se odločite za najem avtomobila, vam za brezhibnost le-tega ni potrebno skrbeti.
Redno vzdrževano vozilo je nujno, a ni dovolj. Za varen premik vozila iz točke A do točke B, je pomembnih kar nekaj faktorjev. Predvsem pozimi.
- Avto naj bo čist. Na varno vožnjo v zimskih razmerah sicer ne vpliva prah na armaturni plošči in papirčki v predalih, močno pa vpliva zasnežen avto. Preden speljete, naj bo celotna površina avta brez snega, vključno s streho. Nič kaj simpatična izkušnja ni, ko vam na avtocesti s strehe spolzi sneg na vetrobransko steklo. Poskrbite še za stekla, ogledala, tablice, brisalce,… Avto naj bo čist.
- Pnevmatike so tako pomembne, da imajo svoj datum. 15. november je znan predvsem po menjavi letnih pnevmatik za zimske. To so tiste z oznako M+S in simbolom snežinke v gori. Zimske in letne se med sabo se ne razlikujejo le po profilu, oziroma globini žlebov, pač pa tudi po materialu. Poleg datuma si je dobro zapomniti še številki 3 in 4. Profil na zimskih pnevmatikah naj ne bo nižji od 3 mm (po vsej površini) in pnevmatika naj ne bo starejša od 4ih let. To je zgornja meja starosti, seveda pri pravilnem skladiščenju v drugi polovici leta. V ekstremnih zasneženih razmerah pa so kljub dobrim pnevmatikam priporočljive tudi verige vendar jih takoj, ko prispete do kopne ceste snemite, saj lahko poškodujejo gume in cestišče. Navodila za montažo verig preučite preden bo to potrebno.
- Pri zanašanju ali drsenju avtomobila ohranite karseda mirno kri. Teoretično znanje vam bo pomagalo pravilno odreagirati v takšni situaciji. Če avto zanese, umaknite nogo s plina, pohodite sklopko ter zavirajte. ABS zavorni sistem omogoča hkratno zavijanje in zaviranje. Volan upravljajte nežno in ne pozabite gledati v smer, kamor bi radi zapeljali. V primeru drsenja pa le vklopite sklopko in obrnite volan v tisto smer, kamor vam odnaša zadek.
- Akumulator, ki pri 15 stopinjah deluje brezhibno, lahko pri nizkih temperaturah brez predhodnega opozorila zataji. Učinkovitost akumulatorja namreč pada premo sorazmerno s temperaturo. Pri krepkem minusu vas bo akumulator z zmanjšano zmogljivostjo, skoraj zagotovo pustil stati na mestu. Da ne bo potrebno klicati prijateljev ali avto vleke, preverite stanje akumulatorja s preprostim trikom. Prižgite dolge luči, v temi in pri ugasnjenem motorju, po nekaj minutah zaženite motor. Če boste opazili, da pri prižganem motorju luči svetijo precej močneje, je čas za zamenjavo akumulatorja.
- Preverite olje in hladilno tekočino. Glavni funkciji motornega olja sta odvajanje in prenos toplote na motorni hladilni sistem ter zmanjšanje trenja. Pozimi bo učinek boljši, če izberete tistega z nižjo viskoznostjo. Hladilna tekočina pa mora imeti dodano sredstvo proti zamrzovanju, znano pod imenom ''antifriz''. In ko smo ravno pri tekočinah, ne pozabite še na čistila za vetrobranska stekla, ki morajo biti prav tako prilagojena temperaturam pod ničlo.
- Če ima nadzor nad vozilom nekdo drug, ker ste sopotnik, se pozanimajte, ali obvlada vožnjo. Pa ne le v zimskih razmerah. In seveda, da ni pod vplivom alkohola in /ali drugih nedovoljenih substanc. Naj veseli december ostane vesel!
- Večja varnostna razdalja in nižja hitrost. Zaviralni čas na zasneženi ali poledeneli cesti je precej daljši, hitreje lahko zdrsnemo z ovinka in izgubimo oblast nad vozilom. Na cesti z omejitvijo 90 km/h, naj bo v primeru zasnežene ceste hitrost manjša za 30 % (63km/h), na poledeneli cesti pa za 70 % (27 km/h). Najpomembnejše je, da hitrost prilagodite razmeram. Pospešujte, zavijajte in zavirajte nežno.
- Nadzor nad vozilom imejte vi. Na mokri, zasneženi ali ledeni cesti prilagodljiv tempomat ni priporočljiv, saj zmanjša vaš nadzor nad zaviranjem in pospeševanjem.